sobota 15. února 2014

Terapie začíná & Valentýnské muffiny

Kdybych žila v Americe, nejspíš bych už měla svého psychoanalytika a zobala nějaké ty pilule proti starostem všedního dne. Jenže žiju tady a navíc nejsem svěřovací typ. Kdo ví, třeba bych se o sobě dozvěděla víc, než chci vědět. Třeba bych dostávala rady, kterými bych se nechtěla řídit. Třeba.

Naštěstí mám svoji vlastní terapii provoněnou kořením, pěkně oslazenou a propečenou dozlatova. Pravidelná terapeutická sezení se odehrávají v mojí kuchyni a dodávají mému poměrně stereotypnímu životu zaměstnané matky a manželky jiný, dobrodružnější rozměr. Zdaleka nejde o poklidné kuchtění za zvuků relaxační hudby. Naopak, zpravidla jde o rychlou akci s prvky chaosu a nezúčastněný pozorovatel by mohl pojmout podezření, že si ta osoba s moukou ve vlasech, ulepená od těsta a hartusící nad množstvím špinavého nádobí, svoje počínání příliš neužívá. 

Jenže to by byl omyl - moje sladké i slané experimenty mi (většinou) dovolují přepnout na jiný kanál, oprostit se od světa za dveřmi kuchyně a zapomenout na všední i nevšední starosti. Krájení, míchání, vážení, šlehání, ochutnávání, pečení, zdobení - jen na tom v tu chvíli záleží. Baví mě to množství možností, chutí a vůní. Baví mě kombinovat, zkoušet, vymýšlet a experimentovat. Mám ráda to očekávání, než otevřu dvířka trouby nebo než nadzvednu pokličku a ochutnám, jestli to všechno stálo za to.

Je to moje terapie, která není na předpis, zato přináší spoustu nových receptů.

Tady je jeden z nich:

Valentýnské muffiny

Vlastně jsou to moje základní vanilkové muffinky, které lze obměnit na milión způsobů. Třeba tak, že se hodí jako dárek na Valentýna pro drahou polovičku (ne že bychom tento zaoceánský svátek u nás doma slavili, že).



na 12 ks 


Ingredience
200 g másla nebo Hery - rozpustit a nechat vychladnout
4 vejce
120 g cukru krupice
1 vanilkový cukr nebo 1 lžička vanilkové esence
250 g polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
mléko dle potřeby 
vaječný koňak/rum (nemusí být, ale když už je ten Valentýn... :))
jahodový nebo malinový pudink, kokos

na zdobení moučkový cukr, voda, cukrové ozdobičky


Postup
Celá vejce ušleháme s oběma cukry a za stálého šlehání pomalu vlijeme vychladlé rozpuštěné máslo.

Mouku smícháme s práškem do pečiva a po částech ji zašleháme do vaječné směsi.

Vzniklé těsto dle potřeby ještě naředíme mlékem a vyladíme vaječným koňakem / rumem do středně husté konzistence (jako na bábovku).

Troubu zapneme na obojí pečení a 120 stupňů, do důlků formy na muffiny vyskládáme papírové košíčky.

Teď už se kreativitě meze nekladou - těsto lze rozdělit na několik částí, obarvit několika lžičkami pudinkového prášku či kakaa, přidat kokos, oříšky, sušené ovoce, čokoládu a jiné dobroty dle vlastní chuti, respektive dle chuti drahé polovičky, která bude mít to štěstí a muffinky od nás dostane :)

Já jsem těsto rozdělila jen na dvě části, tu menší obarvila na růžovo pudinkovým práškem a do druhé přidala hrst kokosu. Do košíčků jsem dala vždy lžíci světlého těsta, na ni lžíci růžového těsta a na povrch jsem ještě vyškrábla zbytek světlého. Pak jsem velice kreativně projela každý muffinek do spirálky a sem a tam špejlí, aby se barvy promíchaly a vytvořily mramorování.

Když byly košíčky naplněné a srdéčko se tetelilo očekáváním, jak že to tentokrát dopadne, šoupla jsem plech do trouby, teplotu zvýšila na 150 stupňů a čekala cca 30 minut, než mi párátkový test a zlatavá barva muffinků prozradili, že je hotovo.

Po vychladnutí je čas na to nejzábavnější - zdobení. Zde je opět milióndvěstěpadesátdvatisíc možností, jak muffinky vytunit. Já povolala nejmenší členku rodiny, vybavila ji zdobičkou naplněnou cukrovou polevou (moučkový cukr + špetka vody) a mističkou s cukrovými srdíčky a čekala, až bude hotovo (no, tak idylické to nebylo, ale nemá cenu to rozmazávat ...).




Tak ať se povedou!

PS: Ano, všimla jsem si, že Valentýn byl už včera. Ale proč nepotěšit své blízké kdykoli? Určitě budou mít radost :)





Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...