sobota 17. března 2018

Avokádová pěna s kokosem a malinami

Víte, kdy je avokádo přesně zralé tak, abyste si na něm mohli pochutnat?

Ještě ne,
ještě ne,
ještě ne,
ještě ne,
pozdě!

Tak tenhle vtip nejspíš docení jen ti z vás, kteří stejně jako já propadli kouzlu téhle superpotraviny nejen pro její chuť, ale i zdraví prospěšné vlastnosti. A že nás není málo! Avokádové dobroty poslední dobou zaplavily facebook i instagram a kdo nesnídá avo toast, jako by ani nebyl.

Nákup avokáda je pro mě většinou sázkou do loterie. Bude dobré? Dozraje? Za jak dlouho? Kdy ho rozkrojit? Ještě ne. Tak teď? Ještě chvíli. Už? Pozdě! Ale když se zadaří, stojí to za to. 

Avokádo na toast, do pomazánky, guacamole - to jsou moje oblíbené pochoutky. Ale co avokádo na sladko? To jsem - až dosud - nevyzkoušela. Jako první je na řadě avokádová pěna. Protože podle sociálních sítí to vypadá, že jsem asi poslední na téhle planetě (nebo minimálně na internetu), kdo ji ještě neměl. A to se musí napravit :)

Základní recept obsahuje avokádo, kakao a sladidlo dle chuti. Já jsem ale zvolila variantu s banánem a do party jsem přihodila ještě kokos a maliny, což se ukázalo jako dobrá volba. Jestli našleháním avokáda s kakaem vznikne pěna nevím, ale v mojí variantě je to spíš krém. Výborný krém (nicméně pěnu jsem v názvu nechala, protože tak zná tuhle pochoutku celý internet):


Avokádová pěna s kokosem a malinami

Zdravý dezert, který spolehlivě uspokojí chutě na čokoládu. Spíš než pěnu čekejte lehký čokoládový krém s malinovým nádechem, ve kterém příjemně křupe kokos.
 

2 porce

Ingredience
1 avokádo
1 zralý banán
hrst malin - cca 50 g, mohou být i mražené
2 zarovnané lžíce kakaového prášku 
2 lžíce kokosového cukru nebo jiné sladidlo dle chuti
3 lžíce strouhaného kokosu

Postup
Všechny ingredience kromě strouhaného kokosu rozmixujeme dohladka tyčovým mixerem. Do krému pak zamícháme kokos, rozdělíme ho do skleniček a ozdobíme malinou a kokosem. Před podáváním dezert vychladíme.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...