pátek 9. března 2018

Müsli tyčinky s arašídovým máslem

Tak jako se snad už zanedlouho začne probouzet příroda a přivítá jaro, tak se po dlouhém spánku pomalu probouzí k životu i můj blog. Pauza to byla dlouhá a řeknu vám, že už mi tenhle můj kousek internetu chyběl. V mém životě proběhla spousta změn a stejně tak čekají změny i můj blog. Nově tu na vás vedle receptů na sladké dobroty občas (a já doufám, že stále častěji) vykouknou i recepty na jejich o něco zdravější varianty. 

A co takhle začít hned? Poslední dobou jsem si hodně oblíbila výrobu domácích müsli směsí, granoly a tyčinek. O tom, že jsou mnohem zdravější než ty kupované, ani nemá cenu psát. Baví mě to v podstatě nekonečné množství možností, jak nakombinovat ořechy, semínka, sušené ovoce, vločky, oříšková másla a další dobroty do výborných a zdravých snídaní a svačinek. 

Takže tady máte recept na jednu takovou dobrotu, je to jedna z mých oblíbených kombinací: 

Müsli tyčinky s arašídovým máslem

Recept si přímo říká o experimentování, takže až vyzkoušíte tuto verzi, můžete například nahradit mandle burskými nebo lískovými oříšky, rozinky brusinkami nebo použít mandlové máslo místo arašídového apod. Tyčinky budou pokaždé chutnat skvěle! 


plech 31 x 21 cm

Ingredience

70 g jemných ovesných vloček
40 g jahelných pukanců
60 g nahrubo nasekaných mandlí
40 g slunečnicových semínek 
50 g strouhaného kokosu
50 g rozinek
20 g goji
30 g pokrájených křížal
2 lžíce chia semínek 

60 g kokosového oleje
120 g arašídového másla 
100 g medu

Postup
Za stálého míchání rozehřejeme kokosový olej, arašídové máslo a med. Směs necháme chladnout a mezitím ve velké míse smícháme ostatní ingredience. Nakonec vše dobře promícháme dohromady a upěchujeme do pekáčku či jiné vhodné nádoby vyložené potravinovou folií. Dáme do lednice dobře vychladit a ztuhnout (nechávám přes noc, ale stačí i několik hodin). Pak už jen stačí plát vyklopit na prkénko, stáhnout z něj folii a ostrým nožem nakrájet na tyčinky či čtverečky.

Osvědčilo se mi krájet ostrým nožem ihned po vyndání z lednice menší kousky, které se méně lámou a drolí. Případné drobení sypu do jogurtu jako granolu. Pobytem na teple tyčinky měknou, proto je skladuji v uzavřené dóze v lednici a vyndavám vždy těsně před podáváním. V lednici müsli tyčinky vydrží minimálně týden, ale vsadím se, že zmizí mnohem dříve :)

  

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...