neděle 15. března 2015

Mrkvové muffiny

Venku konečně vykukuje sluníčko a mě přepadá jarní nálada. Ani nevím, kdy jsem měla naposledy takovou radost, jako když jsem v trávě uviděla první letošní sněženky, nebo když jsem se poprvé probudila a za okny nebyla tma. Po týdnech a měsících, kdy jsem se povětšinou cítila vycucnutá a bez energie, se mi do života opět vrací dlouho dřímající elán. Skoro by se mi teď chtělo zvednout zadek ze židle a jít se projít do lesa. Skoro. Nejdřív tu ale pro vás musím vyťukat recept na báječné muffiny, které se vám budou hodit jako základ pro blížící se velikonoční pečení. Už se na něj taky tak těšíte? Tak si pojďme navodit jarně-velikonoční atmosféru už teď a upečeme si

Mrkvové muffiny

Voňavé po skořici a hřebíčku, plné ořechů a mrkve. 
V podstatě zdravý moučník :)


carrot muffins

12 středních (košíčky Ikea) + 12 mini

Ingredience:
300 g polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
1 lžička skořice
špetka mletého hřebíčku
70 g nasekaných pekanových ořechů (lze nahradit vlašskými)
20 g nasekaných sušených brusinek
špetka soli
2 vejce
180 g cukru krystal
1 vanilkový cukr
180 ml slunečnicového oleje
60 ml mléka
200 g najemno nastrouhané mrkve

Postup:
V první míse smícháme mouku, prášek do pečiva, koření a směs ořechů s brusinkami.
Ve druhé míse vyšleháme vejce s cukry do světle žluté pěny, pak tenkým pramínkem za stálého šlehání přilijeme olej.

Troubu začneme předehřívat na 150 stupňů.

Tekutou směs postupně vařečkou vmícháme do mouky, dle potřeby přidáme mléko a nakonec vmícháme nastrouhanou mrkev.

carrot muffins - batter


Těstem naplníme papírové košíčky do dvou třetin a pečeme na 150 stupňů 25 minut nebo dokud špejle či párátko zapíchnuté do těsta není suché a bez nalepených drobečků.

Mrkvové muffiny jsou výborné jen tak, se sklenicí studeného mléka.
Nebo z nich můžeme jednoduše vykouzlit roztomilé velikonoční cupcakes.
Ale to zase příště ...


carrot muffins

Ať se povedou!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...