neděle 13. dubna 2014

Mrkvový dort / Carrot Cake

Někdo zeleninu do moučníků pašuje tajně, já se k ní naopak hrdě hlásím.
"Zeleninové" dezerty patří mezi moje nejoblíbenější. Přijdou mi o špetku zdravější, o dost vláčnější a o hodně zajímavější než kdejaký klasický moučník. Nejčastěji používám mrkev, cuketu a dýni, vyzkoušela jsem i brambory a červenou řepu.

Počkat, napsala jsem "o špetku zdravější"? Chtěla jsem napsat "miliónkrát zdravější", protože zelenina je přece super zdravá, plná vitamínů, vlákniny a dalších nepostradatelných látek. Zapomeňte na prázdné kalorie! Zelenina přemění moučník ve vitamínovou bombu, neutralizuje cukr, redukuje kalorie a urychluje trávení. No fakt!

PS: Snažte se necukat koutky, až to budete vysvětlovat kamarádce na dietě nebo dítkům, které se na vás budou nad zeleninovým moučníkem šklebit :)


Mrkvový dort / Carrot Cake

Vláčný, plný voňavého koření a křupavých ořechů - takový je mrkvový dort.
A protože mrkvičky k Velikonocům prostě patří, je ideální čas si tu dobrotu upéct. 
Ať se povede!




průměr 26 cm

Ingredience: 
3 mrkve (220 g po oloupání)
230 g hladké mouky
120 g hnědého cukru
30 g krupicového cukru
1 lžička sody
2 lžičky prášku do pečiva
2 lžičky skořice
1 lžička mletého hřebíčku
½ lžičky muškátového oříšku
½ lžičky sušeného zázvoru
½ lžičky kardamomu
½ lžičky soli
150 ml oleje
50 ml mléka
3 vejce
100 g nasekaných vlašských ořechů + na ozdobu
130 g rozmixovaného ananasu (z plechovky, před rozmixováním nechat okapat) + na kousky nakrájený na dokončení dortu

na krém: 250 g polotučného tvarohu (v alobalu), 120 g másla – obojí pokojová teplota, 140 g cukr moučka, 1 vanilkový cukr,  1 lžička skořice

na dokončení: oranžové potravinářské barvivo, kousek zeleného marcipánu (případně celé marcipánové mrkvičky)
 
Postup:
Mrkve oloupeme a nastrouháme (já nastrouhala 2 na jemné a 1 na hrubé straně struhadla, jelikož mám ráda, když je mrkev v dortu pěkně vidět).
Smícháme mouku, sodu, prášek do pečiva, sůl a všechno koření.
Ušleháme vejce s cukrem, přidáme olej a mléko.
Obě směsi spojíme, nakonec vmícháme nastrouhanou mrkev, ořechy a rozmixovaný ananas.

Dno formy vyložíme pečícím papírem, boky vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou. Těsto nalijeme do formy a pečeme na 170 stupňů 40 minut nebo dokud není špejle po vyndání z těsta suchá.

Po vyndání z trouby necháme chvíli vychladnout a pak co nejdříve korpus přendáme na mřížku úplně vychladnout.

krém:
Vyšleháme cukry s máslem do pěny, zašleháme tvaroh a skořici. 

dokončení:
Vychladlý korpus rozkrojíme, spodní část pomažeme polovinou krému a poklademe nakrájeným dobře okapaným ananasem. Přiložíme vrchní část a dort pomažeme zbytkem krému (boky nechávám nepomazané). Okraje ozdobíme drcenými vlašskými ořechy a na dort položíme několik marcipánových mrkviček.

Já jsem část krému obarvila na oranžovo a mrkve vytvořila cukrářským sáčkem s kulatou špičkou. Nať je z marcipánu.


Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...