neděle 27. dubna 2014

Banánovo-mrkvový chlebíček

Přátelé, léto a sezóna plavek se blíží, tudíž je třeba si hlídat jídelníček a zařadit do něj více ovoce a zeleniny. Já už jsem začala:

Banánovo-mrkvový chlebíček

Až se příště nebudete moci rozhodnout, jestli upéct banánový chlebíček nebo mrkvový dort, zkuste tento chlebíček 2v1.



Ingredience:
2 hodně zralé banány
100 g najemno nastrouhané mrkve
150 g hnědého cukru
1 vanilkový cukr
3 vejce
100 ml oleje
300 g polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
1 lžička skořice 
špetka mletého hřebíčku
rozinky a/nebo ořechy dle chuti

Postup:
Vejce vyšleháme s cukry.
Smícháme mouku s práškem do pečiva a kořením.
Mrkev nastrouháme, banány rozmačkáme.

Do směsi vajec s cukrem přidáme olej a vmícháme mrkev a banány, poté postupně promícháme se směsí suchých ingrediencí a nakonec vmícháme rozinky a/nebo nasekané ořechy. Hustotu případně upravíme přidáním trošky mléka nebo naopak mouky (záleží na velikosti banánů).

Formu na chlebíček vyložíme pečícím papírem, těsto do ní nalijeme.

Pečeme ve vyhřáté troubě na 150 stupňů 45 minut. Pokud chlebíček rychle hnědne, překryjeme povrch alobalem. Zda je upečený, poznáme podle testu špejlí - po vytažení z těsta je suchá a nelepí.

Podáváme pocukrovaný, výborně ho doplní kopeček šlehačky.

Ať se povede!


6 komentářů:

  1. Výborný recept! Koláčik je vláčny, akurát sladký a perfektný k rannej káve. A najmä rýchlo hotový. Ďakujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem moc ráda, že se chlebíček povedl a chutná. Mám ho taky moc ráda. Přeji Vám krásný den.

      Vymazat
  2. Ďakujem za výborný koláčik, veľmi nám chutná. Iste si ho opäť upečieme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, je i můj oblíbený. Jsem ráda, že chutná.

      Vymazat
  3. Chlebík jsem pekla ve větší zapékací míse, úplně bez cukru, protože posloužil jako korpus na dortíky k 1.svátku dcery ❤️ z hotového chlebíku jsem pomocí skleničky vykrájela malá kolečka, která jsem spojila krém z mascarpone, šlehačky, borůvek a malin pro chuť i pro lákavou barvu 😊 s manželem nám moc chutnalo a dcerce také, ikdyž to pro ni byla hlavně patlací zábava ❤️

    OdpovědětVymazat
  4. Vyborny recept.Kazdemu v rodine chuti.Uz som ho piekla viac,krat.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...