úterý 1. dubna 2014

Banánovo-kokosové muffiny z podmáslí s drobenkou

Tak jsem se rozhodla, že už mě to tu nebaví a končím!
.
.
.

.
Aprííííl !!!

Dnes si se mnou zahrálo na apríla moje milované pečení.

Původně jsem si litr podmáslí pořídila na výborné americké pancakes, které už mám vyzkoušené a chystám se na jejich repete už dlouho. Jenže na ty je třeba mít čas a klid, jelikož se na pánvičce musí bedlivě hlídat. Jenže čas jsem dnes neměla a klid už vůbec ne (kdybych tak věděla!). 

Los padl na kokosové řezy z podmáslí. Smíchat suché, smíchat mokré, smíchat dohromady a hotovo. Jenže když jsem plech vyndavala z trouby, jako bych slyšela tiché a potutelné: Aprííííl! Nizounké tuhé cosi se řezům z obrázku u receptu vůbec nepodobalo, o chuti nemluvě. Co teď? Nezbylo mi než spolknout hrdost, důkazní materiál beze svědků zlikvidovat, zahladit stopy, identifikovat viníka (určitě špatný recept, já jsem v tom samozřejmě nevinně), vymyslet neprůstřelné alibi a předstírat, že jsem dnes vlastně vařečku ani nevzala do ruky, natož abych zapnula troubu (otisky prstů důkladně setřeny utěrkou). Nevinnost sama.

Jenže pachatel se jak známo vrací na místo činu, touha po odvetě je silná a hlodá tak dlouho, až dosáhne svého. O několik hodin později, s pošramocenou hrdostí, podobnými surovinami, ale s vlastním receptem a odhodlaná uspět jsem se vrátila do boje. Nakonec jsem to byla já, kdo mohl hrdě a hlasitě zvolat: Apríííl!

Banánovo-kokosové muffiny z podmáslí s drobenkou

Nadýchaní krasavci s křupavou drobenkovou krustou mi spravili náladu, vrátili zpět hrdost a zachránili den. Přitom přidání drobenky byl momentální nápad, který mi probleskl hlavou asi půl vteřiny před tím, než jsem naplněné košíčky s těstem chtěla s modlitbou na rtech vložit do trouby. Bingo!




na 12 velkých muffinů

Ingredience:
230 g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
5 vrchovatých lžic strouhaného kokosu
125 g Hery
190 g cukru krupice
2 vejce
200 ml podmáslí
1 lžička vanilkové esence
1 hodně zralý velký banán
mléko dle potřeby 

na drobenku: 30 g polohrubé mouky, 20 g cukru krupice, 20 g másla, půl lžičky skořice

Postup:

Připravíme si drobenku - studené máslo nakrájíme na malé kousky, přidáme mouku, cukr a skořici a mezi prsty rychle promneme, aby se máslo příliš nerozehřálo a vznikly malé drobečky.

Smícháme suché ingredience na muffiny - mouku, prášek do pečiva, sůl, kokos.
Máslo vyšleháme s cukrem, přidáme jedno po druhém vejce, vanilkovou esenci a pak už ručně vmícháme střídavě ve třech krocích suché ingredience a podmáslí. Nakonec přidáme rozmačkaný banán a velice krátce těsto ještě pro důkladné promíchání "projedeme" ručním šlehačem. V případě potřeby naředíme mlékem (já přidala cca 50 ml).

Těstem naplníme papírové košíčky max. do dvou třetin, posypeme bohatě drobenkou (část se při pečení propadne do těsta) a pečeme v předehřáté troubě na 160 stupňů 30 minut nebo než bude párátko zapíchnuté do muffinu suché a bez drobečků.

Muffiny přendáme vychladnout na mřížku.



 
A pak už si užíváme moment vítězství nad aprílovým dnem :)




Ať se povedou! A napoprvé :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...