pátek 14. března 2014

Páteční inspirace - sv. Patrik

Zatímco u nás už pomalu plánujeme velikonoční pečení, na zahraničních webech ještě panuje St. Patrick´s Day neboli Den svatého Patrika, který se slaví 17. března. Křesťanský a kulturní svátek věnovaný svatému patronovi Irska je spojován se symbolem trojlístku, který Svatý Patrik používal k vysvětlení konceptu Svaté trojice irským pohanům, a všudypřítomnou zelenou barvou. 

17. březen je výročím úmrtí Svatého Patrika, který se zasloužil o šíření křesťanství v Irsku. Svátek se slaví zejména v Irsku, Británii, USA, Kanadě, Argentině, Austrálii a na Novém Zélandu, ale i v dalších zemích.

A tak jsem dnes zapátrala, co dokáží šikovné ruce našich zahraničních kolegyň a nemalé množství zelené potravinářské barvy:

50 St. Patrick's Day Recipes
foto: ahelicoptermom.com

Nemusela jsem hledat dlouho a hned tady našla 50 receptů na dobroty k svátku sv. Patrika.

Mám ráda dorty s překvapením uvnitř. Na ně je expertka Amanda z iambaker. Tenhle dortík sice nemá nijak oslnivý exteriér, ale uvnitř skrývá vrstvy v různých odstínech zelené barvy, tzn. ombre efekt. Můj obdiv má její dort s trojlístkem uvnitř.

Pro inspiraci na cake pops jsem šla na jistotu na web jejich vynálezkyně Bakerelly. Nakonec mě ale zaujal její zmrzlinový dort (jak jinak než v zelené barvě) a green velvet cupcakes (až na to množství barviva).

Takže cake pops... co takhle malé hrnce se zlatem na konci duhy? I to je jeden ze symbolů dne Sv. Patrika, stejně jako leprechaun - skřítek v zeleném obleku a klobouku, který si schovává hrnec zlata právě na konci duhy. A skřítek k sobě samozřejmě potřebuje i svůj něžný protějšek. Stejně jako pan a paní trojlístkovi.

Cookies, cookies, cookies. Několik nápadů od Georgeanne je tady
A tady najdete návod na roztomilé skřítky nebo tématické double decker cookies od Bridget z Bake at 350.

3D sušenkové klobouky plné zlaťáků nebo jednoduché trojlístky i trojlístky pro štěstí vytvořila na den sv. Patrika Hani z Haniela´s.

Samozřejmě nemohu vynechat cupcakes - líbí se mi tyhle jednoduché od Glory z Glorious Treats. Jak vidno nemusíte použít litr potravinářské barvy, abyste vytvořili tématické cupcakes.

Milovníci svatého Patrika jsou určitě vděční za matcha čaj - jejich cupcakes a dalším dobrotám dodá zelenou barvu bez použití umělých barviv.  


Nevím jak vy, ale já už vidím zeleně. 
Takže všem, kdo Den sv. Patrika slaví, přeji úspěšné zelené pečení a nám ostatním pěkný víkend.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...