neděle 23. března 2014

Nugátovo-banánový chlebíček s vlašskými ořechy

V pátek jsem psala o pečení s dětmi. Od slov nebylo daleko k činům, a tak jsme se o víkendu s mojí malou pomocnicí pustily do díla. Zpočátku sice hrozilo, že se chlebíček bude muset obejít bez vlašských ořechů, jejichž celá zásoba mi byla zkonfiskována, nicméně postupně se mi podařilo vyjednat navrácení alespoň části z nich a v nestřeženém okamžiku si ještě přilepšit. Pak mi postupně začala mizet mouka a cukr, jejichž nové působiště se nacházelo na druhé straně kuchyňského stolu, odkud je hbitě rozváželo nákladní auto. Mezi miskami, váhou a lžícemi popojížděl bagr, který svážel mouku s cukrem na hromádky a přitom za sebou zanechával v moučném poprašku pravidelnou stopu. 

Jen aby se nikomu nechtělo kýchnout ...

Uhájila jsem si kousek životního prostoru, kde se mi podařilo umíchat těsto a čekání na voňavý sladký chlebíček jsem vyplnila vyprášením dítěte, zametením asi půl kila mouky, naházením nádobí do dřezu, mytím dítěte, stolu a židlí a vytřením kuchyně a přilehlých místností (takže celého bytu) - samozřejmě za vydatné asistence teď už opět čistého a převlečeného caparta (cituji: "vytírání je zábava" a já dodávám: "jak pro koho").

Akce na celé dopoledne, jejíž výsledkem byl (kromě téměř jarního úklidu):


Nugátovo-banánový chlebíček s vlašskými ořechy

Přestože vlastně vznikl metodou "co dům dal", určitě se k němu budu vracet. Chlebíček je krásně vláčný, plný ořechů a sklidil nejednu pochvalu. Sázka na jistotu.




Ingredience
130 g změklého másla
150 g hnědého cukru
1 lžička vanilkové esence
2 vejce
100 g Orion čokoláda na vaření nugátová
1 větší hodně zralý banán
220 g hladké mouky
1 prášek do pečiva
60 g vlašských ořechů - nakrájené nadrobno

na ozdobení:
nadrobno nakrájené vlašské ořechy a čokoládová poleva

Postup
Máslo šleháme chvíli samotné, pak přidáme cukr a vanilkovou esenci a šleháme dál. Po několika minutách zašleháme po jednom vejce a přidáme rozpuštěnou nugátovou čokoládu a těsně před koncem šlehání i rozmačkaný banán. Ručně vmícháme mouku smíchanou s práškem do pečiva a nakonec nakrájené ořechy. Pokud je těsto příliš husté, zředíme ho několika lžícemi vlažného mléka.

Těsto nalijeme do formy na biskupský chlebíček vyložené pečícím papírem a pečeme v předehřáté troubě na 160 stupňů cca 40 minut. Mně začal moučník rychle hnědnout, proto jsem ho zhruba po 20 minutách až do konce pečení překryla alobalem. Jestli je chlebíček upečený zjistíme pomocí špejle, která by po vyndání měla být suchá.

Chlebíček přendáme vychladnout na mřížku, po vychladnutí ho přelijeme "cikcak" čokoládovou polevou a posypeme nakrájenými vlašskými ořechy.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...