středa 5. března 2014

Dort Piña Colada aneb není každý den posvícení

Znáte to, když se na první pohled zamilujete do nějakého dezertu a od té chvíle v duchu plánujete, kdy a jak ho sami vyzkoušíte? Myslíte na něj před spaním, v práci i na nákupu, organizujete si čas tak, abyste ho mohli upéct při nejbližší příležitosti, odpočítáváte dny, které zbývají do kýženého okamžiku?

Přesně to se mi stalo, když jsem nedávno narazila na Piña Colada Poke Cake. Můj oblíbený koktejl v podobě dortu. Ananas - kokos - slazené kondenzované mléko. Kdo by odolal? Já ne. Navíc dort typu tres leches neboli "třímlékový" jsem už nějakou dobu také chtěla zkusit. Takže dvě mouchy jednou ranou.


Jenže také se mi stává, že když se na nějaký dezert hodně těším a v duchu ho už upeču a ochutnám milionkrát, realita se od představy dost liší. 

U tohoto dortu jsem si vysnila, že bude chutnat jako piña colada na vidličce. Očekávala jsem výraznou chuť ananasu (který byl součástí korpusu, polevy i zdobení), doplněnou o kokosové tóny a podtrženou typickou sladkostí salka. Očekávala jsem orchestr mých oblíbených chutí. 

I přes to, že se moje pečlivě naplánovaná dovolenková dortová terapie zvrhla v boj o čas a životní prostor, mi nadšení vydrželo hodně dlouho. Směs z ananasové šťávy, kokosového krému a salka, kterou se korpus polévá, byla přímo zhmotněním mých představ. Tak byla dobrá. Vyzbrojená informacemi z internetu jsem s klidem přečkala i kritický okamžik, kdy by mne jinak při pohledu na topící se dort jímala panika. Zkrátka, vše šlo podle scénáře.

No, nebudu to prodlužovat. Po několika hodinách v lednici a dozdobení kokosovou šlehačkou byl dort připraven k ochutnávce. Jenže pak - žádné fanfáry, žádný ohňostroj, orchestr jen nesměle ladil nástroje.

Ano, dort je vláčný, není přeslazený a z očekávaných chutí je nejvýraznější kokos. 
Ne, nechutná jako piña colada na vidličce.
Ale i tak je dobrý.
Jen má smůlu, že jsem od něj očekávala mnohem víc.


Dort Piña Colada

Pokud mu dám někdy druhou šanci, zkusím spíš piškotový korpus a ananas nedám do těsta, ale všechen pěkně nahoru na dort, pod kopec kokosové šlehačky.



Ingredience

korpus:
350 g hladké mouky
180 g cukru krystal
1 vanilkový cukr
1 prášek do pečiva
hrst kokosu
špetka soli
200 ml mléka - pokojová teplota
120 g másla - pokojová teplota
1 lžička vanilkové esence
3 celá vejce - pokojová teplota
5 lžic šťávy z ananasového kompotu
1/2 rozmixovaného ananasu z kompotu

=1 plechovka ananasu (580 ml) - ananas nechat okapat a rozmixovat (několik kousků si nechte na ozdobu hotového dortu), šťávu využít do těsta a na polevu.

směs na polití korpusu:
150 ml šťávy z ananasového kompotu
160 ml kokosového krému (ne kokosového mléka)
1/2 plechovky slazeného kondenzovaného mléka (dle chuti)

kokosová šlehačka:
250 ml šlehačky
2 lžíce strouhaného kokosu
1 ztužovač šlehačky
 

Postup

Korpus - máslo ušleháme s cukry, jedno po druhém vešleháme vejce a pak střídavě přidáváme po částech mléko a mouku smíchanou s práškem do pečiva a špetkou soli. Postupně přimícháme ostatní suroviny - kokos, ananasovou šťávu, rozmixovaný ananas, vanilkovou esenci. Těsto vylijeme do formy (průměr 26 cm) vyložené pečícím papírem a pečeme v předehřáté troubě na 170 stupňů cca 30 minut.

Ještě horký korpus hustě propícháme koncem měchačky a zalijeme směsí z ananasové šťávy, kokosového krému a kondenzovaného mléka. Při pohledu na topící se dort zachováme klid. Až se tekutina vsákne, na povrch rozetřeme zbytek rozmixovaného ananasu, necháme vychladnout a poté chladíme několik hodin v lednici.

Po vychlazení ozdobíme kokosovou šlehačkou (vyšleháme dobře vychlazenou šlehačku se ztužovačem a těsně před koncem do ní přidáme strouhaný kokos) a dozdobíme kousky ananasu.

Konzumujeme bez přehnaných očekávání a užíváme si dobrotu s chutí exotiky. 

Znáte lepší recept na piña coladu na vidličce? Tak šup sem s ním. Prosíííím.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...